2025’in İlk Beş Ayında 18 İl 1 Milyar Doların Üzerinde İhracat Yaptı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ticaret Bakanlığı, 2025 yılının ilk beş aylık dönemine ilişkin ihracat verilerini açıkladı. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Ocak-Mayıs döneminde 18 il 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza attı. Ayrıca, 46 ilin ihracat performansında artış yaşandığı kaydedildi.

Mayıs 2025 verilerine göre faaliyet illeri bazında en yüksek ihracatı 5 milyar 212 milyon dolarla İstanbul yaptı. İstanbul’u 3 milyar 403 milyon dolarla Kocaeli, 2 milyar 124 milyon dolarla İzmir, 1 milyar 837 milyon dolarla Bursa ve 1 milyar 186 milyon dolarla Tekirdağ takip etti.

Açıklamada, ihracatın iller düzeyinde yaygınlaşmasının ve daha fazla ilin küresel ticarette etkin rol almasının ekonomik büyüme açısından önemli olduğu vurgulandı. Bakanlık, ihracatı destekleyici politikaların sürdürüleceğini ve illerdeki üretim gücünün artırılmasına yönelik çalışmaların devam edeceğini bildirdi.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
2025’in İlk Beş Ayında 18 İl 1 Milyar Doların Üzerinde İhracat Yaptı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.